بلاگ

دو نوع اصلی برنج

در دنیا حدود چهل نوع برنج وجود دارد . این برنجها به دو صورت برای خوردن وارد بازار میشوند . نوع کامل برنج که یک پوشش قهوه ای رنگ دارد و بنام برنج قهوه ای رنگ عرضه میشود ، دارای فواید بسیار زیادی است یعنی میتوان گفت خواص برنج در بالاترین رنج خود در برنج قهوه ای است ، اما حقیقتش این است که این نوع برنج با داشتن طعمی که از نظر خیلی ها نامطبوع است ، خریدار قابل توجه ای ندارد . اما برنج سفید بیشترین مطلوبیت را در جهان دارد ، نمیتوان گفت برنج سفید بدون خواص است ! اما آن پوشش قهوه ای رنگ بر سطح برنج مزیت های بسیار زیادی دارد .

ویتامین B  در برنج

برنج سرشار از ویتامین B  است . این ویتامین در بدن بسیار مفید است ، از موارد مفیدی که این ویتامین در بدن دارد میتوان به چند نمونه زیر اشاره کرد :

کمک به عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی بدن

کاهش استرس و افسردگی

کمک به درمان سوء هاضمه

پوست و ماهیچه

افزایش توانایی عمکرد مغز

مفید برای عملکرد صحیح قلب و…

خطر کمتر مبتلا شدن به سرطان ریه

از جمله دیگر موارد که میتوان به خواص برنج اشاره کرد ، میتوان موارد زیر را برشمرد:

فاقد کلسترول

برنج می‌تواند بخش مهمی از یک برنامه‌غذایی متعادل را تشکیل دهد. خوردن برنج فقط به این دلیل که فاقد چربی‌های مضر، کلسترول و سدیم است، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد.

منبع عالی انرژی

برنج سرشار از کربوهیدرات است که درواقع سوخت اصلی بدن همان کربوهیدرات است که به عملکرد طبیعی مغز نیز کمک می‌کند.

نشاسته مقاوم

برنج از نشاسته مقاومی ساخته شده است که به شکل هضم‌نشده به روده می‌رسد و باعث رشد باکتری‌های مفید برای عملکرد عادی روده‌ها میشود

تنظیم فشارخون

برنج دارای مقادیر کمی سدیم است که برای کسانی که دارای فشار خون بالایی هستند مفید میباشد .

مراقبت پوستی

متخصصین پزشکی می‌گویند از پودر برنج می‌توان برای درمان برخی بیماری‌های پوستی استفاده کرد. در هند، آب برنج برای پیروان آیورودیک بعنوان پمادی موثر برای خنک کردن سطح پوست متورم‌شده به حساب می‌آید.

سلامت قلبی عروقی

روغن سبوس برنج حاوی خواص آنتی‌اکسیدانه‌ای است که با کاهش سطح کلسترول در بدن که باعث افزایش قدرت قلبی عروقی میشود

پیشگیری از سرطان

برنج غلات کامل مثل برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر غیرمحلول است که می‌تواند از بدن دربرابر برخی سرطان‌ها محافظت کند. دانشمندان بسیاری باور دارند که چنین فیبرهای غیرمحلولی برای محافظت از بدن دربرابر سلول‌های سرطانی لازمند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *